12/12/2020

Nog net op tijd voor de eerste nachtvorst heeft een groep van 6 actieve Teylinger Lions en 3 vrijwilligers op zaterdag 21 november een grote hoeveelheid bloembollen geplant bij diverse zorgcentra in de gemeente Teylingen. Het was fijn om vast met een positieve actie bezig te zijn richting 2021 voor inwoners die dit jaar zeer geraakt zijn door de gevolgen van de Corona crisis. De dag begon al vroeg met een kopje koffie en alle voorbereidingen om de bollen te verdelen voor de diverse locaties, het goed doornemen van de juiste diepte en afstand waarin de bollen geplant moesten worden, het verdelen handgereedschap en de auto's volladen. In Warmond bij Liduina werden er bakken en perkjes beplant met bloembollen.

In Sassenheim bij Bernardus zijn zowel bloembollen gepland als de binnentuin helemaal aangepakt. Bolero en BNS in Voorhout zijn ook beiden voorzien van toekomstige bloemenpracht. Als alles goed opkomt dan zullen door heel Teylingen de fleurige en geurige effecten merkbaar zijn! Wij zien daar erg naar uit! Een groot woord van dank aan Royal de Ree uit Lisserbroek die als Maatschappelijke Betrokken Ondernemer de Royale hoeveelheid bloembollen schonk voor deze actie!